sreda, 15. julij 2009

Inside (2007)

Ko sem v trgovini prvič zrl ovitek te grozljive drame sem menil, da gre le še za en (pod?)povprečen predstavnik »fizično brutalnih« filmov tipa Martyrs. Par minut po ogledu sem zgolj sedel in razmišljal o moji zmotni predstavi, ki je bila nemara najbolj zgrešena doslej. À l'intérieur je namreč grozljiva komorna drama, žanrski presežek in bržkone ena boljših grozljivk od preloma tisočletja.

Francoska filmografija grozljivk ni prida obširna, niti napolnjena s kvalitetnimi izdelki. Obstoja te filmografije se je večina ljudi zavedla komaj z Mučeniki, ki so prikladno izšli letos in mnogim mlajšim generacijam, ki še niso imele priložnosti, da bi se seznanile s presežniki tipa Guinea Pig, vzbudile gnus sled edine prave poante filma- fizične inu psihične turture mlade ženke, od katere neznanci želijo uvid v onkraj. Obetavna štorija, a Mučeniki so pogrnili na skorajda vseh vidikih ustvarjalnosti. Film ni bila grozljivka, saj ni poznala stopnjevanja napetosti, niti ni bila »grozna«, če že hočete. Martyrs so želeli šokirati. Niso želeli biti grozljivka. No, rezultat je bil pretežno slab film, ki bi moral odplavati mimo; ampak se kljub temu noče in noče posloviti- številni internetni recenzatorji mu čarajo petice, priznavajo namišljene kvalitete in ga povzdigujejo na status »najboljše grozljivke«. O tem fenomenu sem že pisal, zato je ponavljanje odveč- tale uvod pa sem spisal zato, da bi videli kako nenavajeni so nekateri ljudje; kako lahko favorizirajo Martyrs, obenem pa opisovanega dela ne poznajo niti po imenu. Hja, očitno čisto lahko, ampak zdi se mi da je to kratkomalo nepošteno. Za minuto se torej preselite v svet, kjer Mučenikov niso nikoli izdali...

Prometna nesreča. Iz nje sledi depresija in otožne misli vdove, ki je v nesreči izgubila moža. Prvi posnetki so težki. In počasni. Prepočasni. A preden gledalec izklopi film, prvič poči. Na dom vdove pride čudakinja, ki slednjo prosi za uporabo telefona. Sarah (vdova) ji odvrne, da noče zbuditi moža; dekle pa ji sporoči, da je poznala moža in ve, da je preminul. Prispe policija, ki čudakinje ne najde, Sari pa obljubi policijski obhod hiše vsakih par ur. Prizor se prestavi in Sara zdaj zre kupček fotografij, na katerih zmerom opazi čudakinjo… zave se, da jo je zasledovala že dalj časa in, ko se Sarah odpravi spat ponovno vdre v stanovanje. Po kratkem prizoru pretepa se Sarah zaklene v kopalnico; dekle pa jo seznani z dejstvi. Tvojo notranjost hočem, bejbi. Tvojega nerojenega otroka. Tako se prične rahlo nenavadna borba za (novo) življenje, kjer obe udeleženki uporabljata čuda raznolikega nabora in drug drugi prizadeneta hujše fizične poškodbe. Nekje vmes se pojavi še par drugih likov, a pozornost zmerom ostaja na ženskah.

Po teh besedah bi marsikdo sklepal da gre za hitro akcijado, a tak bi se motil še bolj kot jaz v uvodu. Inside namreč vseskozi drži značilni počasni tempo; vsi liki se gibljejo in ravnajo uglajeno, premišljeno in previdno. Včasih se ti pred oči preslika režiser, ki daje natančne napotke gibanja, premikanja in grimas. Isti avtor je povedal, da s filmom ni popolnoma zadovoljen in bo kmalu posnel še eno verzijo, ki bo nasilje in torturo potisnila v ozadje; v ospredje pa bo stopilo razmišljanje o podajanju novega življenja, odvzemanja starih inu predstavitvi »čudakinje« kot normalnega človeka, ki razmišlja normalno. No, milorečeno ta v filmu razmišlja precej verodostojno, kar filmu zelo pomaga pri poustvarjanju realističnih situacij. Zdaj, ne da bi vsaka ženska tako ravnala, a menim da kakšna (če ne mnoge) kljub temu bi. Ljudem se zmeša zaradi čisto vsakdanjih stvari, razlogi »čudakinje« pa niso vsakdanji, temveč nedvoumno pristni in kratkomalo edini ki dosežejo, da se »morilka« v tem filmu ne poistoveti z izmečki tipa voditeljice Mučenikov in modela iz Guinea Pig; saj je edina človeška in navsezadnje moralna. Ima svoje razloge, da se ji je utrgalo in to je nekaj, kar od kakovostnega horrorja pričakuješ. Ne šokantnosti v slogu Martyrs, temveč počasno grajenje atmosfere, prestrašenost od prve do zadnje sekunde, premišljeno štorijo, odlične like, izvrstno scenografijo, izjemno postavitev objektov/oseb inu splošno priznano kvaliteto. Ljudstvo, Mučeniki so preteklost, prihodnost je v Notranjosti.

Ocena v okviru žanra: 9.6/10

Skupna ocena: 9.0/10

http://www.imdb.com/title/tt0856288/

Ni komentarjev:

Objavite komentar