nedelja, 24. maj 2009

Little Buddha (1993)

Little Buddha sem nekoč zrl na nekem tujem kanalu (bil je sihroniziran v tisti jezik), zategadelj nisem razumel ničesar. Ampak temu navzlic mi je v glavi ostalo moštvo finih prizorov- zgodbo pa sem vsaj približno razumel. Problem je le, da so to bili dnevi preteklosti, ko sem rade volje zrl domala vse filme- v sedanjosti, ko sem si naključno kupil ravno ta film, je izpadel dosti slabši kot tistihdob. Nemara je kriv celoten izdelek, ki je za moje pojme predolg (135 minut) in ima prepočasi menjajoče kadre. Osebno sem ob nekaterih razvlečenih prizorih želel vrteti naprej, a mi sogledalci tega niso pustili. Še sreča, da ni vse črno.

Štorija je dokaj izvirna in pripoveduje o dečku, v katerem tibetanski menihi vidijo reinkarnacijo svojega voditelja, zategadelj ga želijo privabiti v svojo deželo in ga narediti enakega kot so oni. To je nekako prva štorija, ki jo zapolni pravljica o Budi, legendarnem vidcu, ki je z meditacijo uspel premagati reinkarnacijo. Ako govorimo o tej, Budini verniki niso običajni, saj Buda sam ni božansko bitje- akoravno ga nekatere štorije tako prikazujejo. Buda je v osnovi človek, ki nima nadčloveških sposobnosti; pač pa je s strumno voljo inu potrpežljivostjo uspel priti na nivo, ki ga poprej in potlej ni dosegel noben. Tako se njegova vera uvršča v etično religijo, torej religijo, kjer se veruje v način življenja, ne v nadljudi.  Nazaj k filmu rekoč, del o Budi mi je dogajal neprimerno bolj kot ostala štorija, čeravno je celo bolj razvlečen. Cele petminutne odlomke zremo v Budo, ki počiva pod drevesom//išče smisel življenja. V tej nedramatičnosti pa je nekaj tako dramatičnega, da gledalec celo uživa. Ostala zgodba parira med resnično razvlečeno in zgolj razvlečeno. Resnično že dolgo nisem zrl filma, ki bi tako po nepotrebnem vlekel kadre; lahko bi bili eno-minutni, pa so v najboljšem primeru pet. Morda s tem boljše podživiš Budino zgodbo, ampak štorijo o reinkernaciji v fanta pa bi lahko komot naredili v stilu ostalih Ameriških filmih, ne pa Japonskih grozljivk. 

Žal tudi ostali elementi niso kaj prida, vključno z igranjem. Kako lahko rulja proglasi Keanu Reevsovo predstavo (igra Budo) kot nekaj nadpovprečnega mi pač ni jasno. Večino časa zgolj sedi in meditira, medtem, ko se vse, kar se dogaja, dogaja okoli njega. Keanu je samostoječi kip, zategadelj si definitivno ne zasluži poglobljene omembe. Resda Budina zgodba ni tako razburljiva kot Kristusova, ali štorija drugih religij; ampak s kancem pohitrenega dogajanja, bi tudi Buda znal postati kvaliteten akcijski junak. Nemara sem spregledal smisel filma, ki ga skušajo prikazati drugi; ta pa je postopna osvoboditev slabih duhov skozi ta film. Jaz pravim, da je Mali Buda še vedno film, zato bi se lahko vedel kot film. Filmi so filmi zato, ker gledalcu ponudijo željo po ogledu, da iz dvorane ne spizdi po parih minutah. Mali Buda te želje ne da- kljub prvinam dobre režije (in izjemno slabega scenarija- v filmu namreč mrgoli napak, ki uničujejo stik filma z resničnostjo) in ostalim, redkim, pozitivnim elementom. Buda je pač filler, estetsko lep film, ki bo najverjetneje dogajal zgolj njegovim vernikom.

Ocena v okviru žanra: 3.6/10

Skupna ocena: 3.6/10

http://www.imdb.com/title/tt0107426/

Ni komentarjev:

Objavite komentar