sreda, 29. april 2009

Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (2008)

O novi pustolovščini Indiana Jones: kraljestvo kristalne lobanje se mnenja krešejo kot že dolgo ne. Kaj se ne bi, če pa po 19 letih, odkar se je Indy pojavil pred-zadnjič; niso posneli ničesar, kar bi v vlogi nosilo popularno ikono kinematografije (in obenem moj najboljši filmski lik iz otroštva- pa nemara tudi dandanes), nakar se pojavi film, ki sago vodi naprej. Kot da tak udarec za fane širom sveta bi ne bil dovolj, je Spielberg napovedal, da to ni poslednji del v franšizi. Vse te novice so bile dovolj, da so izpod skal privreli tudi starejši ljudi in odtihmal ni bilo filma, ki bi toliko retro-fanov spravil v kina. 

Potem pa je zadonelo še enkrat- Kraljestvo je razočaralo. Ljudje so bili razočarani, ker je film preveč nadrealističen; ker vsebuje vesoljce in podobne mitološke nakaze. Ok, nemara nekdo misli, da so pretiravali- ampak, da se je to sprejelo kot "uradno" mnenje, pa mi ni jasno. So mar v teh devetnajstih letih rulji možgani zamrznili; namreč nadrealistični prizori so Indyu v kosteh od pantiveka. V prvencu so ga obletovali duhovi; v nadaljevanju resnični heretiki- v poslednjem delu prve trilogije pa je držal stekleničko nesmrtnosti. Zategadelj so vsa prerekanja o tem, kako to ne paše v Indiano Jones nadvse odveč! Indy je tudi v Kraljestvu tak, kot se je ustvaril skozi prejšnje tri dele. Osebno sem imel vesoljce za fino popestritev; navsezadnje pa jih vidimo samo trikrat za par sekund, ljudstvo pa kriči tako, da marsikdo misli, da se kažejo čez celoten film. To vem, ker sem enako menil jaz.

Poglavitni problem je, da so bila pričakovanja previsoka. Resda je prva trilogija legendarna in ena najbolj kakovostnih franšiz kdarkoli, ampak za četrti del si je ljudstvo ustvarilo resnično nadvisoka pričakovanja. Usajali so se nad vse- kako igra Ford, zakaj kdo tako igra, zakaj je v filmu atomska itede. Ob vsem tem sem nekako dobil občutek, da film mora biti sranje, zategadelj sem z ogledom počakal in si kupil DVD. Bog mi je priča, da sem hotel zavrteti čas nazaj in si film ogledati v kinu. Kraljstvo namreč ni polom, niti ni slab film. Je točno to, kar je moral biti- ultimativen poklon fanom. To je najlepše darilo, kar smo ga lahko dobili. Ko sem gledal film, sem pri parih prizorih resda mislil, da pretiravajo; ampak ob zaključnem prizoru, ko si lasten klobuk spet nadene Indy; sem pozabil na vse. Zaključni prizor je nadvse odličen in za trenutek sem se spomnil starih pustolovščin, nakar se mi je v glavi odbila zgolj ena misel: dober je. Filing, ki mi je takrat prevetril vse misli, danes še ni izginil.

Štorija se prične s Indyevim odhodom iz lastne univerze. Odšel je, ker je vlada naredila pritisk na šolo, naj Indya zadega med tiste, ki nimajo zaposlitve. Ampak očigledno se ga vedno drži nesreča, saj ga obišče mnogo mlajši Mutt, ki od njega hoče prav posebno uslugo- obenem pa Indyu razkrije, da ima na tej pustolovščini priložnost, da si prisvoji Kristalno Lobanjo; eno najbolj legendarnih in skrivnostnih artefaktov (tako v filmu, kot v resničnosti). Indy pak ne odlaša veliko, ko sta oba zadegana v središče akcije. Po tem se film prelevi v akcijsko humoresko in iskreno povedano, film ni izgubil niti kančka filinga. Ob nekaterih prizorih (atomska bomba) sem se valjal od smeha, čeravno navzven sploh niso smešni. To je film, ki ga bodisi ljubiš; bodisi pa ljubiš to, kako ga sovražiš. Sam bi ga stežka sovražil, saj sem bil nadvse navdušen nad 4/5 elementov filma. Še najbolj me je razočaral scenarij, ki resda ni nič prelomnega in ima čuda veliko napak(ic). Pri akcijskih prizorov, mi je bilo najbolj všeč, da so posneti v pravem retro slogu. Akcijo doživljaš nemoteno in vse je prikazano odlično. Pomnite številne novejše akcijade, kjer se bebavo sprašuješ, kaj je kdo naredil komu- ker je kamera preveč migetava in prehitra, da bi užival v akciji, ki so jo zmorali pokazati filmi prejšnjega tisočletja. No, Indy tudi tukaj naredi povratek v preteklost. 

Pod črto kritik/pohval lahko zapišem, da nemara nismo dobili prelomnega izdelka, ki so ga mnogi pričakovali. Dobili pa smo odličen poklon fanov ter 2-urni remak izdelek, ki bo čez veliko let podobno legendaren, kot so danes prvenci. Je pa Kraljestvo kristalne lobanje prineslo še sporočilo. To pravi, da je Indy tukaj zato, da ostane. Letom navzlic mu še vedno uspeva. Ava, Indiana. 

Ocena v okviru žanra: 7.5/10

Skupna ocena: 7.2/10

http://www.imdb.com/title/tt0367882/

Ni komentarjev:

Objavite komentar